måndag 5 september 2011

Bryta om

    Bryta om av Åsa Anderberg Strollo


Minnas liv är inte perfekt. Hennes pappa lämnade henne när hon var fem med sin mamma. Hon har tagit hand om sin psykiskt sjuka mamma men nu är hon inlagd över sommaren. Minna är tillsammans med Eddie. Hon har även bestämt sig för att hon ska klara av skolan så hon har börjat på gymnasium. Men det blir inte riktigt som hon hade tänkt sig. Emma från hennes förra skola har börjat på samma gymnasium. Och inte bara det. I samma klass.


Det är inte alltid lätt för Minna men hon klarar sig med Eddie. När Eddie är hemma hos henne så hör hon ljud från klädkammaren. Hon kör ut Eddie för hon misstänker att det är hennes mamma som gömmer sig där.
Efter att hennes mamma har kommit tillbaka så blir inte livet lättare. Nu har hon både sig själv och hennes mamma att ta hand om.


Jag tyckte att boken var bra men den passar nog inte vem som helst. Känsliga och yngre varnas då det kan vara starka scener i boken.

2 kommentarer:

  1. Har precis börjat läsa den. Än så länge har det inte varit några jobbiga scener, men jag hoppas att jag ska klara det när de kommer.

    SvaraRadera
  2. Va kul att du läser den. Det jag menade med jobbiga scener är nog mest att varna yngre som läser den. Men jag tror nog att du klarar det. :)
    Hoppas du gillar boken.

    SvaraRadera