onsdag 21 september 2011

Bokfågor del 1


Hittade bokfrågor hos Unga vuxna som i sin tur hittade dom hos Malin.  Tyckte att det var lite kul att göra det. Del två kommer senare.


1. Hur många procent av dina böcker skaffar du genom biblioteket och hur många på annat sätt?
Har köpt många böcker. Men pengarna växer ju inte direkt på träd så jag lånar många på biblioteket.

2. Vilken karaktär skulle du vilja vara och varför?
Jag vet inte riktigt. Men det skulle nog vara Grace i Frost och Feber.
Varför är nog att hon lever ändå ett ganska normalt liv men ändå inte då hon känner varulvar och är tillsammans med en.

3. Vilken är din favoritbok från barndomen?

En dag i sko affären. (pixibok) Var det som gällde när jag var liten. Sen gick jag över till Lill-Kitty.
Och nu är det alla ungdomsböcker.

4. Vilken är din favoritbok?
Jag har inte en favoritbok utan flera. Så länge vi båda andas, Frost och Fallen ängel är det som är mina favoriter just nu. Men det kommer säkert att ändras med tiden då jag läser mer böcker.

5. Vilken bokserie har du flest böcker ur?
Den serie jag har mest böcker ur är nog Twilight där jag har alla böcker plus Bree Tanners andra liv och den illustrerade guiden.

6. Köper du begagnade böcker?

Jag köper begagnade böcker om dom är i fint skick. Böcker som böcker.  

7. Vilken är din favorit/den "snyggaste" kille eller tjej i en bok?
Det vet jag inte riktigt.


8. Vilket är ditt favoritomslag?
Frost pocketomslag tycker jag är snyggt. Enkelt men riktigt snyggt. Sen är det hela Twilight serien.

9. Vad för slags omslag är din favorit?
Mörka med en färg som ögonen dras till. Eller mystiska.

10. Vilken var den första boken du läste?
En dag i skoaffären om den räknas som bok


11. Vilken är din favoritbok som blivit film?
Det måste nog bli Twilight. 

12. När började du blogga om böcker?
Jag började att blogga om böcker den första juli i år. 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar