onsdag 18 januari 2012

Sandor /slash/ Ida

Sandor /slash/ Ida av Sara Kadefors

Sandor bor en liten bit utanför Göteborg . Ida bor i Stockholm. Sandor dansar balett och han kallas bög. Ida bryr sig inte så mycket om skolan. Idas mamma har deppat ihop totalt och hennes pappa har flyttat till USA. Sandors mamma undervisar i balett och hans pappa sitter framför datorn hela tiden.

Ida och Sandor skriver till varandra på ett chattrum. Dom byter mejladress dom känner att dom kan skriva om så mycket till varandra. Dom skickar bilder på sig själva till den andra. Dom blir förvånade över hur den andre ser ut.

Jag tyckte att boken var helt okej. Men skulle inte ha valt att läsa den om det inte hade varit en obligatorisk bok i skolan att läsa. Men nu när jag har läst den så har min uppfattning om boken ändras. (förlåt att recensionen inte är den bästa. Men jag vet inte riktigt hur jag ska skriva recensionen. (tips på hur ni vill att recensionerna ska se ut tas emot med glädje.))

1 kommentar:

  1. Står i min bokhylla och har läst den. Är en av mina favorit "tonårs"-böcker jag läst som yngre. Jag har även sett filmen som de gjort och den är inte så dum faktiskt... Följer inte helt boken, men vilken film utom de RIKTIGT stora gör det? Jag tror det är en bok som aldrig blir "gammal" eller "ur tiden" som man kan säga om vissa böcker.

    SvaraRadera