tisdag 24 januari 2012

Döda flickors dans

Döda flickors dans av Rachel Caine

Claire, Shane, Michael och Eve har precis hanterat den senaste händelsen med vampyrerna och människorna. Men nu har Shanes pappa som är motorcykel snubbe och hans gäng. Han har kommit för att hämnas på vampyrerna en gång för alla. Dom dödar Michael. Men vad dom vet så är han levande död men inte vampyr. Eve och Claire ringer polisen. Shanes pappa och hans gäng försvinner när din hör sirenerna från polisbilarna. Men dom hamnar i trubbel.

Shane hamnar på fel plats vid fel tillfälle och anklagas för mord på en vampyr. Han blir inlåst i en bur i vampyrernas park. Claire gör allt som står i sin makt för att få ut Shane. Men lyckas hon?

En mening i boken som jag fastnade för var när Claire och Eve skulle ringa till polisen:
"och vem har du tänkt och ringa till?" frågade hon. "Ghostbusters? Vi har inte mycket att välja på."

Jag tycker att boken var riktigt bra och jag var helt uppslukad av boken. Längtar tills nästa del kommer ut i höst. Rekommenderar boken starkt!!!

2 kommentarer:

  1. Var hittar du dina bokmärken? :)

    SvaraRadera
  2. Jag hittade ett utav min aboknärken på akademibokhandeln där jag bor. Oftast använder jag barar ett vanligt papper eller gör ett ``Hundöra´´

    SvaraRadera