måndag 18 juli 2011

Tidsfördriv och Boktips :)

Senast lästa:  En plats de kallar Lyckan av Mårten Sandén
Senast köpta bok:  Twilight av Stephenie Meyer
Senast lånade bok: Blodets röst av Magnus Nordin
Senast fådda bok: Fjorton år till salu
Favoritbokhandel: Bokus.com 
Antal lånekort: Två
Använder som bokmärke: Ett vikt a-4 papper eller så viker jag sidans hörn och stryker under raden. (bara om det är min bok )
Favoritfärg på bok:  Rött eller Svart
Favoritmat/snack vid läsning: Jordnötter (saltade)
Favoritdryck vid läsning: Fun light Wild Strawberry Watermelon
Favoritgenre:  Ungdomsromaner med lite Drama men ska va lite verkligt i det också.
Favoritformat: Pocket
Författarfavorit: John Marsden
Den tjockaste bok jag läst: Jag gissar på att det är Så länge vi båda andas av Stephenie Meyer
Den tunnaste bok jag läst: Känslan av att hoppa av Ingrid Olsson 122 sidor
Favoritljud när du läser: Tystnad eller Tv:n på svag volym
Favorittidning:  NWT
Prenumererar på: Frida
Favoritbokblogg:  Matildas Läshörna 
Min sämsta läsning någonsin: Mopedsommar. Skriven med ``gammal´´ svenska som är det värsta jag vet.
Mitt bästa bokminne: Fjort år till salu. En verklighetsbaserad bok som visar att allt är inte som man tror.
Så gör jag med böcker som jag inte vill ha längre: lägger dom i papperskassar på vinden
Så här håller jag koll på vad jag läst:  Känner igen bokomslaget. Eller läser på baksidan
Så här sorterar jag min bokhylla:  Sortera det gör jag ibland men det slutar alltid med att böckerna halvligger ner med böcker ovanpå. ;)
Nästa bok jag ska läsa: Snart är jag borta av Hanna Jedvik

2 kommentarer:

  1. Åh, vad roligt att vara en favoritblogg!

    SvaraRadera
  2. Jag valde din blogg för att jag har fått väldigt bra boktips av dig. :)

    SvaraRadera