tisdag 26 juli 2011

Böcker som väcker känslor

En bok som;

1. Fick dig att skratta.
En plats de kallar Lyckan av Mårten Sandén. Den fick mig inte direkt att skratta men det var inte så långt ifrån.

2. Fick dig att gråta.
Jag gråter inte direkt för att en bok är sorglig eller vad man ska säga. Dock så blev jag extremt rörd av 14 år till salu av Caroline Engvall.

3. Gjorde dig riktigt arg.
14 år till salu av Caroline Engvall. Varför vet jag inte. Skapade en massa känslor.

4. Fick dig att vilja besöka platsen där den utspelades.
Twilight böckerna av Stephenie Meyer. Dom beskrev Forks som en av dom mest fantastiska platserna på jorden.
Även I morgon när kriget kom av John Marsden fick mig att vilja besöka Australien ännu mer.

5. Handlar om en historisk tid som du tycker om.
Anne Franks dagbok. Jag tycker att det mesta om Andra världskriget är intressant.

6. Du ångrar att du läste ut.
Bröllop och barn Martin Widmark och Petter Lidbeck
Tyckte att den inte var bra


7. Finns i dina tankar trots att det var längesedan du läste den.
Guldkompassen av Philip Pullman

8. Har väntat i bokhyllan riktigt länge.
Kiki Strike Kejsarinnans gravkammare av Kristen Miller.

9. Du inte förstår att så många tycker om.
Jag vet inte riktigt. Har inte riktigt koll på vad andra gillar. Så jag kan inte säga.

10. Du tycker att alla ska läsa.
Snart är jag borta av Hanna Jedvik. Varför vet jag inte.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar