söndag 24 juli 2011

Bara inte du av Katarina Von Bredow

Bara inte du av Katarina von Bredow


Boken handlar om Emma som flyttar från sin pappa till en egen lägenhet. Hennes kompisar kommer  hem till henne på kvällen då hon har sin inflyttningsfest. Dagen efter åker hon till hennes pappa för att hon ska ha sin födelsedagskalas där. Av hennes pappa så får hon en jättedyr systemkamera som hon har önskat sig länge. Av hennes mamma får hon salladsbestick. En dag så knackar det på dörren och då är det hennes bästa väninnas pojkvän som ringer på dörren och han har en hylla som han har köpt till Emma som hon ska sätta upp på den ``udda´´ väggen. När han ska gå sen så kramas dom och det är då det är början till att allt går fel. 

En kväll så kommer hennes udda men bästa kompis Markus dit och han har med sig whisky och kokain. Dom dricker och tar kokain och sen så föreslår han att dom ska ligga med varandra. Båda är fulla och höga på kokain så dom gör det. Sen så börjar Emma och Adrian mejla till varandra. Sen så ger Adrian Emma en msn som ingen annan har. Emma och Adrian tar en avskedstur med hans motorcykel som han ska sälja. Men hon säger att dom måste sluta träffa varandra ensamma och så. 

En dag kommer hennes bror och frågar om han kan få låna pengar av henne.  Hon pratar sedan med sin pappa och då hade hennes bror Edwin också lånat pengar av honom. Och det var inte lite pengar han hade lånat av sin pappa. Det var hela 12000 kr. Det var vad han hade sagt till henne att han behövde och han hade fått låna 3000 kr henne. Sen så är han borta länge och hennes mamma ringer till henne och frågar om hon vet vart Edwin har tagit vägen…

Var kommer alla dessa ord ifrån?
Varför konstaterar jag inte bara att jag helt enkelt är förälskad?
Vanligt, naturligt och banalt.
Jag är dessutom singel.  Jag får bli kär. I vem jag vill.
Utom Adrian.
Hör du det Adrian? Det får vara precis vem som helst!
Bara inte du.

Jag tyckte att boken var jättebra och jag rekommenderar den starkt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar