tisdag 19 juli 2011

Day 01 – Best book you read last year

Att välja den bästa boken jag läste förra året är ganska svårt. Jag läser så många böcker så jag har ett stor urval att välja på.

Men jag tror nog att jag väljer Imorgon när kriget kom av John Marsden. (Tomorrow, when the war began (original titeln)) 

Boken handlar om Ellie, Corrie, Fi, Homer, Robyn, Kevin och Lee som bestämmer sig för att dom ska ut och campa i helvetet. Dom åker dit några dagar och när dom kommer tillbaka till civilisationen så är husen tomma, hundarna döda, Elen är borta, telefonerna funkar inte, inget internet. Dom åker in till staden och undersöker vad som har hänt. 
När dom kommer till marknads platsen så ser dom att det är soldater över allt. Lee blir skjuten. Men han blir skjuten i benet så han klarar sig. Dom ser hus sprängas. Dom åker tillbaka till helvetet.

Jag tycker att boken är jättebra. Rekommenderar den starkt till den som gillar äventyr drama och samtidigt lite kärlek på de. Såg filmen häromdan och jag tyckte att den var jättebra.

2 kommentarer:

  1. Kul att du också gillar den här fantastiska boken! Har du läst resten av serien också? Jag tycker att de blir bättre och bättre!

    SvaraRadera
  2. Nej jag har inte läst resten av serien. Men när jag har läst klart Snart är jag borta så ska jag ta och läsa När natten är som mörkast.

    SvaraRadera