fredag 19 augusti 2011

Rum 213

  Rum 213 av Ingelin Angerborn

Elvira åker till ett kollo. Där får hon bo i rum 213 med Bea och Meja. Dom blir snabbt kompisar. Dom börjar prata om att 13 är ett oturs nummer. Men det spökar där. Först försvinner Elviras ring. Sen så försvinner Mejas kamera. Meja börjar misstänka att Bea har tagit sakerna eftersom att hennes saker har inte försvunnit.

Elvira vaknar utav att Bea skriker på natten. Hon har sett en rödhårig tjej med en vit klänning men Elvira kan inte se någon.

- Vad är det? Vad håller ni på med?
Jag hörde Mejas yrvakna röst, men kunde fortfarande inte få upp ögonen.
- Bea sluta! Vad skriker du för?
Skriket tystnade och ersattes av häftiga flämntande.
-Men ser du inte....? Hon sitter ju där... På Elviras säng.....
Beas viskning fick mitt bultande hjärta att stanna tvärt.
Vem var det som satt på min säng? Och varför kunde jag inte öppna ögonen? Var det någon som höll för dem? Någon som höll mig fast?

Boken var riktigt bra. Mycket spänning enligt mig.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar