lördag 6 augusti 2011

Besökaren

   Besökaren av Ann Halam

Boken handlar om Tom. Tom ska praktisera på hans pappas jobb. Hans pappa säger att han ska få ha säkerhetsvakts kläder på sig men det finns inga som passar för att han är så överviktig. Så han fick ha en grön skyddsdräkt på sig. Han får heller inte vara säkerhetsvakt utan han måste arkivera papper på ett kontor. Han äter massa mat hela tiden. När han håller på att arkivera papper så ser han en chokladböna på golvet under elementet och han tar och äter upp den.

Men sen visar det sig att det inte är en vanlig chokladböna utan en rymdvarelse.

Jag tyckte att boken var helt ok. Jag blev tipsad om boken av min lillebror som läste den först och han tyckte att den var bra. Jag tänkte att jag kunde läsa den eftersom att den var bara 110 sidor lång och lättläst.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar