onsdag 11 juli 2012

Svart drama


Svart drama av Magnus Nordin


Tess 17 år flyttar till Fjärlunda med sin gravida mamma och hennes kille Jörgen. Dom flyttar dit för att Jörgen har fått jobb på tidningen i Fjärlunda. När Tess kommer till sin nya skola så får hon höra talas om en lärare som dog på skolan i en explosion i kemisalen för 25 år sen. Hon får lära sig dom 4 reglerna som gäller om man ser hans spöke. 
1.Titta honom inte i ögonen. 
2.Tala aldrig till honom.
3. Nämn aldrig hans namn.
4. Be till Gud att reglerna fungerar.
Hon blir snabbt vän med Jackie. På årsdagen för explosionen så händer det en explosion i samma kemi sal. Innan explosionen så ser Tess en mystisk skepnad vid dörren till förrådet i kemi salen. Jackie skadas och hamnar på sjukhuset. När Jackie är på sjukhuset så börjar Tess börja umgås mer med Oskar. Men Oskar är inte som hon tror. Varför exploderade det? Vem var skepnaden? 

När jag hade läst det första kapitlet så var jag helt fast. För att beskriva den här boken med tre ord så använder jag Kärlek Falskhet och Svek. Jag tycker att den här boken var en som man inte kan lägga ifrån sig. Läs den om du inte redan har gjort det. 

2 kommentarer:

  1. Den verkar som en bok man kan läsa en storma natt med bara en lampa på - eller kanske om man ska kunna sova senare ;)
    Verkar väldans bra i alla fall n_n ska se om de har den på biblan här hemma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du tycker om boken så tror jag inte att det är så bra att läsa om man vill sova sen... Gjorde det misstaget att läsa den precis innan jag kunde sova och då blev det att jag läste den fram tills klockan var 2 och då trodde jag att jag hade läst i ungefär en halvtimme men i själva verket så hade det gått två timmar :)

      Radera