lördag 14 juli 2012

Kär i kärleken


  Kär i kärleken av Lina Forss
Timotej af lilja eller Timmy som hon kallas har pengar kläder allt. När hennes mammas kille Örjan vill att dom ska flytta till England så protesterar hon inte. Men hon är ändå tveksam. Dom flyttar till England där hon får en egen lägenhet bredvid hennes mamma och Örjan. Hon börjar i en skola där det går många svenskar och hon blir snabbt kompis med flera av dom. Hon blir kompis med Marina. En kväll följer hon med henne ut där dom ska träffa Marinas kusin.

Dom går in på en bar där hon ser Wille, och han tittar på henne. Hon börjar prata med honom och dom kör tequilarace. Fast Timmy bara smuttar på tequilan. Sen följer Wille med hem till Timmy. Sen på morgonen så frågar han om det var bara  no strings attached. Hon svara så klart att det absolut var no strings attached , fast i själva verket så var det lite känslor inblandade. Sen så har vi ``rotborsten´´ eller John som han egentligen heter. Dom får ögonen på varandra i skolans matsal. Dom pratar med varandra i telefon på kvällarna.
 Men i skolan beter han sig som om hon inte fanns.
 Hon blir bjuden på hans fest. Men det blir inte riktigt som hon har tänkt sig.


Å vad författaren beskriver personerna på olika sätt och hur deras beteende är. Den  här boken är helt fantastisk. Jag tyckte så mycket om boken att jag läste ut den på en hel dag :P Fast idag får jag stå ut med att jag är trött efter att jag läste ut den runt klockan två i natt :) Jag skratta och fick tårar i ögonen och kände medlidande till Timmy. Och jag tror knappt att jag har fått sådana ``känslor´´ när jag har läst en bok förut. Antingen så gillar man den eller så gör man det inte. Men läs den i vilket fall som helst. 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar