söndag 1 juli 2012

Mitt perfekta liv

Mitt perfekta liv av Sarah Dessen

Macy är en helt vanlig tonårstjej i USA. Hon är tillsammans med Jason som tar sitt jobb i biblioteket på stort allvar. När han åker iväg på hjärnlager under sommaren så ska Macy ta över hans jobb. Men hon trivs inte alls på biblioteket. Fast egentligen är väll inte Macy helt vanlig. Hon såg sin pappa dö mitt ute på gatan när hon skulle springa ikapp honom på deras vanliga morgon runda. När hennes mamma har ett cocktailparty hemma för att sälja hus så hjälper hon till med cateringen som inte går så bra. Hon blir erbjuden ett jobb på cateringen av Delia som är huvudansvarig. Macy funderar på saken. Men hon bestämmer sig ganska snabbt att hon vill hjälpa till, trotts att hennes mamma inte tyckte om Delia. Macy vågar släppa sina rutiner och börjar umgås med dom som jobbar på cateringfirman.

Jag tyckte att boken var en perfekt sommarbok :) Det fanns inget som gjorde boken dålig. Två ord: LÄS DEN. Jag vet inte vad jag ska skriva. För det finns inga ord som passar den. Men den var klart värd att läsa. Men jag var tveksam i början.  

2 kommentarer:

  1. Himmelen vad du har läst mycket denna månaden som inte ens är slut än! Jag har bara precis hunnit med en bok och den var bara en kort pocket :S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker inte att det är så många böcker som jag har läst.. Men nu när skolan har slutat så kan jag ta mig tid att läsa böckerna :) Men det spelar ju ingen roll hur många böcker man läser. Och sen så har jag ju hittat böcker som jag har tyckt om.:)Och då går det fort att läsa när jag tycker om böckerna.

      Radera