söndag 8 juli 2012

sjutton år och skitsnygg

Sjutton år och skitsnygg av Emma Granholm

Felix är sjutton år. Många ser upp till honom och tycker att han är cool. Han står alltid i centrum. Men när han följer med sina föräldrar till Kreta och lämnar sin tjej Alexa hemma så förändras allt när han är borta. När han kommer tillbaka så är det inte han som står i centrum längre, utan nu är det någon mystisk kille som heter Zäta. Zäta ser ut som Felix fast lite coolare och mer muskler. Till och med Alexa har förändrats och nu beundrar hon Zäta mer än han.

När Felix träffar Zäta för första gången så tycker han genast illa om honom. Han tycker också att Zäta kramar Alexa för länge. Det är verkligen något mystiskt med Zäta. Han berättar inte allt. Men den hemlighet han döljer har nog aldrig Felix förväntats sig att det skulle vara.

När jag läste den här boken så sveptes man in och man ville verkligen få veta vem Zäta är egentligen. Jag tycker att författaren beskriver personerna i boken på ett riktigt målande sätt. Helt fantastisk och kan nog i princip läsas av alla. Jag va lite tveksam i början men sen så ändrade jag mig helt. Klart en utav dom tio bästa böckerna som jag har läst i år.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar